close

1988年 搖滾女吉他手Joan Jett 的I Hate Myself For Loving You
應該是80年代喜愛西洋音樂的人所不會錯過的經典歌曲
也是愛PUB的人必唱必跳的搖滾舞曲

這首歌曾在當年的美國告示牌上獲得第8名
也是Joan Jett 第三首入前十名的好作品

以下請看來自Youtube的MV連結

I Hate Myself For Loving You


請細細品味這80年代的搖滾經典
歌手的髮型服飾與豪邁的演唱方式
其實歌曲內容也是別有一翻另類風味

Midnight, gettin' uptight. Where are you?
ㄟˋ 你到底在哪理

You said you'd meet me, now it's quarter to two
都已經1點45分了   不是要來看我嗎

丁丁說 英文教學一下
it's quarter to two 再15分2點

I know I'm hangin' but I'm still wantin' you.
雖然我有點ㄍㄥ     但我還是要你

Hey, Jack, It's a fact they're talkin' in town.
你沒聽到大家都在八卦嗎

I turn my back and you're messin' around.
我轉身不聽沒想到你也不理

I'm not really jealous, don't like lookin' like a clown.
我可是沒有吃醋喔        但是也不想被耍

I think of you ev'ry night and day.
可是人家就是日夜都很想你嘛

You took my heart, then you took my pride away.
你把我的心和自尊都帶走了

I hate myself for loving you .
我恨我自己愛上你啦

Can't break free from the the things that you do.
我就是沒辦法不在乎你

I wanna walk but I run back to you, that's why
我想走開卻又跑回你身邊(是綁了回力繩嗎??)

I hate myself for loving you .
我恨我自己愛上你啦

Daylight, spent the night without you.
終於天亮了     度過了一個沒有你的夜晚

But I've been dreamin' 'bout the lovin' you do.
但是我夢見你是愛我的

I won't be as angry 'bout the hell you put me through.
我沒有生氣喔         雖然你把我推入萬仗深淵

Hey, man, bet you can treat me right.
我相信你會對我很好的

You just don't know what you was missin' last night.
昨晚你只是剛好忘記要來看我而已

I wanna see your face and say forget it just from spite.
我想看著你並且忘記一切
(這樣就能抹飾一切嗎???)


看到這裡
你應該知道這是一個自欺欺人的女生
不願承認徹夜沒有消息的男人
唉丫丫  其實就是劈了腿
別以為天亮了
嶄新的一天就開始了    一切就結束了
姊妹們
咿~~~~~~~~~~~~~
看清事實比較重要喔

arrow
arrow
    全站熱搜

    spfann 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()